måndag 16 februari 2009

Delar av dagens lista

På dagens lista finns många punkter. Den första punkten är att dra igång med packningen.
"Vi ska inte ta med oss så mycket nu", säger Henrik. Säg det till Harry säger jag. Vi kommer i alla fall inte så långt med packningen, får fortsätta senare. 

Sen lunchar vi med Martina. Det är en avskedslunch, fast det pratar vi inte om. Sånt är för jobbigt. Vi lunchar på Thelins i Fältan där man dagen till ära får tårta på maten.

Sen har jag en massa ärenden som ska uträttas. Köper bland annat Jo Nesbo-böckerna (kan ej göra norska ö i min dator). De handlar om norska polisen Harry Hole som löser brott. Jag hoppas få samma känsla som när Henrik och jag sträckläste Harry Bosch-deckarna av Michael Conelly. Det är från dessa vår Harry fått sitt namn. 

3 kommentarer:

Annika sa...

Vill bara önska trevlig resa och kanske önska om att du skall skriva lite om NY om vad man kan göra med barn där. Vill resa dit med mina killar 7 & 9 men vill ha lite tips på vad man kan göra där!!!! Kanske ett uppdrag för dig att ha där????
Annika

Dammråttan sa...

AHA, han heter Hieronymus ;) Här gillar vi också Michael Connelly. Håller precis på med "Räven".

Lycka till med packandet. Nuvarande packning var ju väldigt söt i alla fall.

Karin sa...

Vår tanke från början var faktiskt att han skulle döpas till Hieronymus... skönt att vi inte gjorde det.

Självklart kommer jag skriva om vad jag och Harry och hittar på i NY!