tisdag 3 februari 2009

Världen är liten

Förmiddagen tillbringade jag och Maja med ungarna på Villagatans förskola. Vi kan inte sluta förundras över damerna som driver förskolan, och deras engagemang. Bara en sån sak som att en av dem bet en mamma i tån under en sångstund. 

Till lunch skulle vi möta upp med Majas kompis Emi som jag aldrig träffat. Trodde jag. Det visade sig att vi hade mer gemensamt än jag trodde. Vi var på samma stora kompisresa till Thailand under millenieskiftet. Och Emi föll offer för något jag nästan känner mig delaktig i. Under själva nyårskvällen bestämde sig Martina för att göra slut med sin dåvarande kille XX som hon varit ihop med under ett par år eller så. Jag var inte direkt drivande, men inte heller passiv i beslutet. 
Det blev förstås stor katastrof för XX, själva millenieskiftet var bara början på resan och vi hade väl nästan över en vecka kvar i Thailand. Emi och hennes kille (som hon nu har tre barn med!) hade just träffats och såg väl mest fram emot en romantisk hångelsemester. Nu fick de ta sig an dumpade XX, som reste vidare med dem, och bodde på en tältsäng i deras rum.

Och inte nog med detta. Det visar sig att Emi också gått i samma klass som Henrik.


Inga kommentarer: