fredag 27 februari 2009

Harrys favoriter


Vi har en hiss som kommer rätt in i lägenheten - första gången jag såg något sådant var när jag var liten och kollade på filmen "Tre män och en baby" - jag tyckte förstås att det var väldigt tufft då. Nu inser man att det också är otroligt praktiskt. Hur som helst så är det här med hissen en riktig Harry-hit. Han tycker det är urspännande varje gång hissen kommer. Och precis innanför står ett rådjur i trä som han på ett tics-aktigt sätt måste nudda eller röra så fort han passerar det.

Nästa favorit är att stå framför de stora fönstrena och spana efter "koptrar" som betyder både flygplan och helikoptrar.

Sen älskar Harry att sitta i duschen, och sitter där tills man stänger av vattnet. Han verkar varken höra eller se något när han sitter där. Badet är också en favorit.

Och så tycker han att det är festligt att borsta tänderna med Henrik, de sätter fast tandborsten på spegeln och så borstar man. När jag försöker få borsta hans tänder blir det bara sura miner.

2 kommentarer:

Dammråttan sa...

Han är verkligen en riktig goding. Har förresten funderat på hur gammal han är? Inser att trots att jag har fyra barn själv, så kan jag omöjligt avgöra åldern.

Karin sa...

Han är 1,5 år, världens finaste!