fredag 20 mars 2009

B-more

Vi åker Amtrak till Washington och har tagit business-biljetter, och med den här standarden vill man knappt veta hur det är att åka coach. Fast det får vi veta när vi åker hem för då blir det just coach. Som vanligt är det två av tre som är trötta och sover. Harry sover.
Och Henrik sover. Jag som är vaken hinner uppleva desto mer.
Vi åker genom Philadelphia, jag hade ingen aning om att det låg så nära NY.
Och så åker vi genom Baltimore, och det som man i The Wire kunde ta för kulisser ser ut att vara just så som Baltimore är. En riktig skitstad. Över huvudtaget åker man genom otroligt skitiga områden och städer under resan mot Washington.

3 kommentarer:

Kaospatrullen sa...

Men! Du borde ju läsa Ebba Von Ss syrras blogg. Hon bloggar ju från Philly. Där (i hennes blogg) lär man sig att det ligger ganska nära NY.

För övrigt: älskar kolla dina bilder. Bästa NY-känslan!

Och 2: Hur lång tid tog resan? Hur långt är det egentligen mellan Washington och NY?

Amy Green sa...

Hihi, precis vad jag tänkte säga, Ebbas syster i Philly här, inte dumt läge mitt mellan Manhattan och DC.

Gillar din blogg förresten!

Karin sa...

Tack! Och jag ska absolut kolla in bloggen!