lördag 21 mars 2009

Borta bra men hemma bäst

Harry sover på tågresan tillbaka till NY. Henrik också. Harry har under Washington-vistelsen enbart ätit pommes frites och kakor.
Henrik står och försöker vinka in en taxi, lägg väl märke till att Harry i hans famn bär t-shirt. Den enda människan i NY i bara t-shirt idag. Borta bra men hemma bäst, säger vi som alltid när vi varit någonstans och kommit hem igen. Nu är ju NY "hemma". Jag önskar bara att jag fått med mig sängen från Hay-Adams tillbaka hit. Den var underbar.
Och nu sitter jag här. Och undrar varför jag just ätit först en Texas Pecan paj, och sen en Apple Cobbler paj på det. Och toppat med lite aprikosringar. Var det verkligen nödvändigt?

2 kommentarer:

K-L sa...

Vilken härlig helgresa ni verkar ha haft.

Jag har råkat ut för samma sak som du ett par gånger när det gäller berömda monument, La Sagrada familia, Triumfbågen, shit vad stora. Mona Lisa var i stället grymt liten fast jag visste att hon skulle vara det.

Och du bekymra dig inte för pajerna. De försvinner säkert ut med presidenten.

Karin sa...

Hoppas det!