onsdag 11 mars 2009

I huvudet på mig - Godis

Har i ett par dagar tänkt ohälsosamt mycket på svenskt smågodis. Är fortfarande förundrad över att Sverige är det enda landet i världen som har gott smågodis. Här finns "Swedish fish" och andra varianter som är försök att vara något liknande det vi har. Men det är riktig j-a skit för att vara helt sanningsenlig. I flera dagar har jag också tänkt att lösningen på min besatthet finns inom nära räckhåll. Johanna och Fredrik kommer ju som sagt på fredag. Men jag har in i det sista försökt hålla mig. Men så idag skickade jag mailet med stort M till Johanna:

11 mar 2009 kl. 17.13 skrev Karin Petzelius:

> Får jag be dig om en tjänst - dvs om ni ändå kommer handla i en
> mataffär i
> sverige nån gång innan ni åker, annars strunta i det. Jag har
> smågodis-cravings... Kan ni plocka ihop en liten påse om ni
> handlar, jag
> gillar skumgodisar, salta fiskar, vanliga fiskar o vanligt smågodis
> (inga
> praliner).
> Men bara om ni ändå handlar, det går ingen nöd på mig ska man ha
> klart för
> sig... Ett paket glass om dagen för tillfället.
>
> Ses snart!

Jag försöker i mailet vara lite nonchalant, som att det inte skulle spela så stor roll om det blir något godis eller inte. Men desperationen lyser tydligt igenom. Hela dagen har jag gått och väntat på ett svar. Och nu kom det. Det blir godis till helgen!
Tack Johanna!!!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Den här godis affären finns på Manhattan och skall vara bra.
http://www.dylanscandybar.com/store-locator_new-york-city/

johanna sa...

kan meddela att godiset är inköpt. håller tummarna för att det blev rätt sorter.

Karin sa...

Åsa, detta kommer jag kolla upp. Var så säker!

Johanna - tack!!!