torsdag 12 mars 2009

Frisör-drama

Upptäckte redan när jag var gravid med Harry att jag fick några gråa hårstrån här och där. Och under den här graviditeten har det blivit mycket mer. Och i den här familjen har vi redan en silverräv, det räcker. Så idag var det dags att åtgärda problemet. På den mycket välrenommerade salongen Bumble & Bumble i Meatpacking District. Såhär såg jag ut när jag gick dit.
Väldigt New Yorkigt med en salong på 8e våningen med denna utsikt. Allt bra so far.
Och så fick jag en väldigt god soya-latte. Jag ska tillägga att jag har utvecklat samma fobi som jag har för att våga titta på kontoutdrag, som jag har för att titta på resultatet efter ett frisörbesök. Det slår aldrig fel. Jag kommer aldrig gå ifrån en frisör nöjd.
Så när jag känner att det börjar bränna i hårbotten, och tittar i spegeln framför mig, och inser att det måste vara någon typ av blekning hon lagt i håret kommer ångesten krypande. Har ändå någon slags förhoppning om att det ska bli bra. Det är givetvis helt fel. Och för första gången säger jag till en frisör att det inte känns bra. Hon är helt förstående och säger genast att de ska göra om.
Och det görs om.
Och görs om.
Och görs om.
Och här får jag låtsas att jag är nöjd. Det fönas.
Det gråa är i alla fall borta.
Men den enda frågan jag nu i efterhand kan ställa mig är, varför blekte hon botten?

5 kommentarer:

Mrs Clapper sa...

Det låter ju jättemärkligt... Men resultatet blev kanon! Ser mycket tjusigt ut. :)

Sigrid sa...

hihi!förlåt att jag fnissar men du är så rolig när du berättar!Mycket bra egenskap på en blogg! Märklig frisör alltså, hade det varit jag hade det säkert blivit fel men det hade nog handlat om att jag inte lyckats förklara tillräckligt bra på engelska. Här i Lund där jag bor har vi en frisör som är amerikan, han missförstår alltid mig så nu går jag inte dit längre..kanske ska jag bättra på min engelska lite,hmm.Jag tycker du ska gå tillbaka om du inte är nöjd!

Karin sa...

ja det är verkligen ett mysterium hur det kunde bli som det blev...

Mecklaren sa...

Welcome in the readhead gang :-)

Dammråttan sa...

Det blev i alla fall väldigt bra tillslut. Hoppas du kan känna dig nöjd efteråt. Jag är likadan. Kan inte heller känna mig nöjd efter ett frisörbesök. Ångesten från tonåren, när en frisör klippte kort pottlugg sitter i och jag känner mig alltid konstig efteråt.