måndag 2 mars 2009

Föda barn med stil och glamour

Började dagen med den här sockerchocken. Skulle nämligen till doktorn för att lämna blodprov för diabeteskoll. När jag lämnade lägenheten var det denna syn som mötte mig på gatan. H-e hade vi inte lämnat detta bakom oss i Sverige, trodde jag?
Är ändå väldigt imponerad av hur bra snöröjningen funkar här. Det plogas och skottas för fullt, och det verkar egentligen inte krisa nånstans. Förutom på taxifronten. Efter att ha suttit i väntrummet hos doktorn och läst broschyrer där man kunde beställa designade "föda barn"-rockar ("why not add some taste and style to your most memorable moment", stod det skrivet) fick jag till slut lämna ett blodprov. Och efter det skulle jag bara ut på gatan för att haffa en taxi och åka hem igen. Lättare sagt än gjort. En timma senare, genomfrusen och gråtandes lyckades jag till slut få tag på en. Då hade jag två gånger blivit omsprungen av luttrade New Yorkers som förmodligen ansåg sig förtjäna en ride mer än mig.
Tänker på det där med att föda barn med stil, och kommer ihåg att Lisa fick tipset av sin mamma att fiffa sig lite mellan värkarna. Det finns ju ingen anledning att ligga där och se ful ut... eller? Väldigt PK.

Inga kommentarer: